Wednesday, November 16, 2011

1 is Lonely, 2 is just Fab, 3's a Company and 4... you're Tagged!

According to Chinese Numerology, Four is an unlucky number because it is homophonous (in plain English: "sounds like" hahaha) to the word, "death"  (死 pinyin ). Being the superstitious freak that I am, I try to abide by numerology as much as I could but today... I'm breaking that habit to give way to tagging game.

I was tagged over at Facebook to write a note and answer these questions. But instead of posting about it and tagging people over my FB account, I chose to do it here cuz I wuv you guys and I wish to know more about you! And I wanted to stir some fun within this little blog circle of mine so here we go... 

1 is Lonely, 2 is just fab, 3's a company and 4... you're tagged! 

Just proving how gawky I can be ;p

Rules: Once you've been tagged, you are supposed to write a note with four things per question. At the end, choose 25 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tagged you, it's because I want to know more about you.

A) FOUR JOBS I'VE HAD IN MY LIFE:

1. Accounts Receivable Clerk at a Hotel
2. Loans Processor
3. Nurse
4. Shopkeeper

B) FOUR MOVIES I WOULD WATCH OVER AND OVER AND OVER:

1. My Sassy Girl
2. Kung Fu Hustle
3. My Love (Korean Movie) *I highly recommend this
4. The Sweetest Thing


C) FOUR PLACES WHERE I HAVE LIVED:

1. Davao City, Philippines
2. Rockhampton, Queensland, Australia

I've only lived in 2 places all my life, so I'll just write 2 places where I holidayed/vacationed by myself  for more than 3 days lol.

3. Sydney, Australia (briefly though)
4. Tsuen Wan, Hong Kong (again, very briefly)

D) FOUR TV SHOWS I LOVE TO WATCH:

1. The Challenger: Muay Thai (rooting for Mardsua ^.^)
2. I Am Legend (reruns via MySoju lol)
3. The Walking Dead 
4. Kitchen Musical

E) FOUR PLACES I HAVE BEEN ON VACATION:

1. Shenzen
2. Macau
3. Hong Kong
4. Sydney


F) FOUR WEBSITES I VISIT DAILY:

1. Blogger (of course!)
2. Facebook
3. Twitter
4. Hotmail


G) FOUR OF MY FAVORITE FOODS:

1. Garlic Shrimps
2. Squid Rings
3. Pork Barbecue
4. Poky and Yan-Yan


H) FOUR PLACES I WOULD RATHER BE RIGHT NOW:

1. Rockhampton ( back in the arms of my "sunshine" sigh...)
2. Disneyland (at any country/continent/location)
3. Streets of Mongkok for some hectic shopping, (buy lah, Missy!)
4. Chicago, to hang out with my bestfriend, Maila and meet Bessie, my cosmic sister lol


I) FOUR OF MY FAVORITE PERFUMES/ COLOGNES

1. Escada S
2. Hugo Boss Woman
3. Ralph Lauren Romance
4. Bath and Body Works - Japanese Cherry Blossom

J) FOUR OF MY FAVORITE MUSICALS

I am not a big fan of musicals, really >.< But for the sake of this post, I'll just mention a few (a VERY FEW) musicals I have watched (I dunno if some of these count, really lol)

1. Miss Saigon
2. Hairspray (the movie lol, I can totally see the smirks and the shocked looks from y'all)
3. Chicago
4. Moulin Rouge


K) FOUR FRIENDS WHO I THINK WILL RESPOND:

1. Lizzy
2. Kim
3. Bessie
4. Punk Chopsticks :D


L) FOUR FAMOUS PEOPLE I WOULD LOVE TO MEET - DEAD OR ALIVE :

1. Cho Kyuhyun (doh! lolz)
2. Jay Chou
3. Stephen Chow
4. Stephen Yeun 


M) FOUR THINGS THAT MAKE YOU HAPPY:

1. Good Food
2. The prospect of travel
3. Shopping 
4. K-pop (again, that's a no-brainer)

N) FOUR PEOPLE THAT MAKE YOU HAPPY:

1.My "Sunshine" 
2. My family
3. My friends
4. You, my dear readers :)

And now let the tagging games... BEGIN! Yosh! \(^.^)/

2. Kim of SassyUptownChic
3. Bessie of Bravoe Runway
5. Jas of AdamAlexMommy
6. Nhya of Khaki, not cocky
7. Vee of Vee's randomness
9. Debi of flysongbird
11. Silvia of Piece of Me
12. Amanda of feast.fashion.faves
13. Bun Bun of Buttons and Bunnies
15. Raman of Mannequins Dream
16. Thu of just tututiny
17. Kimchigirl111 of Rach.says.hello
18. The awesome gal (I wanna respect her anonymity  lol) of Shiny Pretty Things
19. Little Ms.Fun of Raviolis & Waterworks
21. LeeAnne of Style N Season
22. Joan of Dreamy Princess
23. Alvina and Anna of _Feed_Me_Nana_ 
25. Shirley of  Shirley's Luxury Haven

I do hope you guys take time to join in the ruckus. I'd love to read more about you and get to know you just a liiil' bit more. Oh, and I'd like to rally up some lovin' from you guys (if it's not too much...). Please "LIKE" my post over at Tumblr. Just click on the picture below to take you straight to my post and don't forget to press the heart (LIKE) button! Thank's ya'll! Have a fabulous day!





37 comments:

TheSanctuary said...

Aww you r so cute as well as your blog.

I'm yournew follower.

www.thesanktuary.blogspot.com

Kisses from la

Tarah said...

Hey, one of my top favorite movies are The sweetest thing. Also, i'm addicted to Walking Dead....What's with the crazy ppl locking up the zombies??? lol

Good to read more about you.

Always, T

Tarahandthecity.blogspot.com

laura said...

Wi, thanks for tagging me! I love playing games like this! Mine should be up sooooon! :)

As always, you know sooo may Korean dramas! I am jotting these titles down so I can scour my very well-stocked hipster video rental place later!
♥ laura
the blog of worldly delights
enter my Too Faced and Hello Kitty Giveaway!

just tututiny said...

I am superstitous too, but my unlucky number is 13 so I try to stay away from it. You are so cute my dear and I love these facts about you. It's great to get to know fellow bloggers on a more personal level. Thanks for thinking of me and tagging me, my post will be up soon.

I love my sassy girl! Best movie ever. I just recommended a Kdrama called East of Eden to Bessie, have you watched that one yet?

Carrymel said...

Wait, you've lived in Australia? So jealous. . .I'm jealous of you for yet another reason! Moulin Rouge is also a favorite of mine! lol I'm totally up for this post - probably have mine written for the weekend!

Quick question - does it absolutely have to be 25 people? 0:) I don't think I know 25 followers who will definitely respond! lol

http://carrymel.blogspot.com

AdamAlexMommy said...

awww, this is so much fun. it's awesome learning about you... and i am so excited that you chose to tag me along with others. :)

let's see if i can get this going... :)

you look great in that photo. :)

jasmine
adamalexmommy.com

AdamAlexMommy said...

BTW, your link button is broken.... i'll try again... :)

Bravoe Runway said...

Wii you are just too fabulous! The walking dead is on AMC the channel that has my favorite TV show, Mad Men! And you were an AR Clerk at a hotel...I can't see you doing that job! I didn't know that you went to Hong Kong...GAHhhhh girl that is where I want to go! Thank you for mentioning me and yes, if you ever make it to Chicago to visit Malia, I will take you out!

Little Ms. Fun said...

ahhh I've been tagged!! #4 here I comeeee :) Let's just hope it really doesn't bring bad luck b/c as you know I'm superstitious too!!

ShinyPrettyThings said...

wooooo i got tagged! love reading all your random facts!!

ade kurnianingrum handika putri said...

kungfu hustle was my favorite too :D and anyway you've been lived in australia ? wow :o i really wanna go there dear , but i cant :( poor me !

Mr Lonely said...

i am lonely~ =P

Regards,
http://www.lonelyreload.com (A Growing Teenager Diary) ..

Blackswan said...

Did u say Garlic Shrimps? Is that the one u made using my recipe?? Pls say 'yes'! That will definitely make my day. hahaha!

Thks Wi, for the tag! Sorry, I haven't posted your Award yet but will try to do it this week since my son's exam is finally over. Phew! Now the 2nd hurdle is..... waiting for his results. Lol!

U were a nurse b4? Cool! There're lots of Filipinos here in S'pore who're nurses & they're really friendly. BTW, what's Poky and Yan-Yan?? Hahaha!

Mimi said...

it was so fun learning new things about you! thanks for sharing! :)

p.s. i would loooove to visit a disneyland in another country! i've been to the original one over at anaheim, but i also want to go to disney world of course, and perhaps disneyland hong kong or tokyo? ;)

<3, Mimi
http://whatmimiwrites.blogspot.com/

Miss Kwong said...

haha! love to know all 4 things about u!

Follow me on:
Miss Kwong - Art and Fashion

Femme Virtue said...

wow, u've been to quite a number of places! i never really step out of my country, i've always wanted to travel all over the world!

Ash Louise said...

Shoe keeper seems like the best job? Yes???

What do you do now?

Jo said...

Thank you dear Wi for always leaving me such sweet comments.

I love reading such posts to learn more about my fellow blogger friends but I always cross my fingers that i don;t get tagged coz I know I would owe the tag for a long long time. Lol... So glad not to see my name.

You like garlic shrimps? I love to cook garlic butter prawns back then. Not sure if it's the same as what you like.

I think I did click on the "like" for the pizza picture. I can't tell if it's confirmed though.

Sam said...

Hi darling, it was so interesting learning all these things about you. Please do write a post in the future about your exciting travels and places you've lived, would love to hear about it. Your favourite recommended movie 'My Love ' what is it about? I'm also not much of a musicals fan.
Great tag!

There is nothing in this world that is new.. said...

yout blog is so cute! :)

Fashionistable said...

Cool game,So, so glad you didnt tag me. It wpuld take me forever to play this game. Xxxx

songbird said...

yes!i knew you would tag me!!loved reading this post..have to do a post on this asap!

Pop Champagne said...

haha the 4 websites that you visit is the same as mine!

Mikimoto Angel said...

Interesting game! I enjoyed reading your answers. I envy you for having a vacation in Australia and Hongkong. Haha!

Congratulations on your blog by the way, you have a lot of readers. I wish my blog will also become as frequently visited as yours. :-)

Much love from Mystic Nymph.

AdamAlexMommy said...

your link is still broken, my dear... i'll try again tmrw! going to bed now...

xoxo
jas

SassyUptownChic said...

Can I just send you my resume and a cover letter? LOL I'll post mine Sunday. Got me blogging on the weekends. HAHAHA Love your answers girl. ((HUG))
http://sassyuptownchic.blogspot.com/

Irene's Closet said...

I love this kinda post :D

x*
www.ireneccloset.com

GIVEAWAY: Win a Fabulous legs Jeans from FORNARINA!

Nava Krishnan said...

We too have this bad belief on number 4 but somehow I have my doubts.

BTW, nice sharing and tagging of friends you have done.

Little Ms. Fun said...

Ok, I did my post :) Thanks for tagging me again girl!

Vee said...

I like squid rings too =D héhé !!! See ! you already know more about myself =p !!!! I'll defo answer these questions later on so you can know even more about me =D !

xxx Vee

Mannequins Dream said...

heyy thanks sooo much for tagging me but i'm not so sure about answering these questions because I haven't actually had a job or travelled a lot =S haha but i really appreciate it girl - you're lovely thanks! and WOW you lived in Australia?! how was it? i'd love to go there! :D Xx

Aki said...

Wow.. I reach here from Shirley's blog.. and wow again, err, are U pinoy?? ^_^.v.. Naah,it's just I seen that you have been livin at davao b4.. ^_^.v..

Wida said...

That's so cool you were a nurse!!

Wida
Missing Amsie Blog

Dreamy Princess said...

Hey! Thanks for tagging me. Will do the post later(:

Cheers,
Dreamy Princess

LeeAnne, Style N Season said...

Oddly, for my family, 4 is a lucky number. I don't know why, it just is! Our house number, our phone numbers, and many numbers in our family, just happened to be 4. And no, we didn't pick it, it just came to us. Isn't that cool or what!
Thanks for tagging me, Wii. I love this kind of game. Mine will be up soon, please be patient!
And I love to read these facts about you, and about other bloggers, as well.

LeeAnne, Style N Season
http://stylenseason.blogspot.com

Lizzy said...

Haha took me this long to response but hey, you were right! When I first saw this post I was like, I SO NEED TO COMMENT XD This sounds fun! I ACTUALLY like the number 4, and I'm not superstitious so 4 is just a regular number to me :D

Had fun reading your answers! I SOOOO want to be in Disneyland right now! :D Teehee, you REALLY LOVE KyuHyun don'tcha? xD If I could give a Christmas present to you right now, I would call Kyuhyun up and ask him to go where you are and serenade for you xD but...that's impossible :(

Will do this tag soon! Super excited because I just love tags :D I just love to answer all this tag questions xD

Thanks for tagging me, Wi:D
SO HONORED!
Love,
Lizy

Asian Women dating said...

The blog which you write is good.In future your blog provided us valuable information to work on. I will visit your blog regularly for some latest post.